اجاره ماشین در ترکیه به چه صورت است؟

چهارشنبه 14 اسفند 1398
22:36
admin

اجاره ماشین در ترکیه به چه صورت است؟

باید گفت اجاره ماشین در ترکیه خیلی سخت نیست اما باید برای یک انتخاب درست هزینه های آن را برآورد کرد. شهر هایی مانند آنتالیا،آنالیا و کوش آداسی شهر های ساحلی هستند و بنابر این در این شهر ها داشتن اتومبیل خیلی به درد شما نخواهد خورد اما در شهر هایی مانند استانبول و آنکارا که تردد زیادی وجود دارد،داشتن یک خودروی مناسب میتواند یک کمک موثر برای شما باشد ‌.


بیشتر بدانید: خرید وسیله نقلیه در ترکیه

به طور کلی در کشور ترکیه با در نظر داشتن کیفیت بالای سیستم حمل و نقل عمومی، چه داخل شهری و چه خارج شهری، احتمالا احتیاج زیادی به داشتن اتومبیل شخصی احساس نشود، بخصوص اگر در شهری مانند استانبول یا آنکارا زندگی می کنید که علاوه بر سیستم خیلی قوی حمل و نقل عمومی، پارکینگ مشکل بزرگی به محسوب می شود.خیلی از منازل در استانبول ترکیه پارکینگ اختصاصی ندارند و هزینه پارکینگ های عمومی هم، به خصوص در نقاط مرکزی و شلوغ شهر خیلی زیاد است. علاوه بر این ها، هزینه ی زیاد بنزین و قیمت زیاد ماشین از علت های دیگریست که تصمیم گیری برای خرید ماشین را مشکل می کند. ولی در هر صورت، چنان چه تمایل داشته باشید در ترکیه ماشین داشته باشید، نکته های اصلی که می بایست در این زمینه در نظر داشته باشید برای شما اینجا خلاصه شده است.برای مواقعی که زمان بسیار کم است، اجاره ماشین می تواند مشکلات را حل کند. در شهرهای ترکیه بنگاه های اجاره ماشین زیاد هستند؛ و علاوه بر شرکت های بین المللی مثل هرتز و ...، در هر محله ای چندین بنگاه اجاره شخصی را می توان مشاهده کرد.

در رابطه با اجاره ماشین، می بایست نکته های زیر را در نظر داشته باشید.

1. شرکت های بین المللی و بزرگ به شکل معمول برای تضمین اجاره از شما کارت اعتباری می گیرند. با در نظر داشتن مشکلاتی که برای گرفتن کارت اعتباری اکثر هموطنان وجود دارد، می بایست بنگاه هایی را پیدا کرد که بدون کارت اعتباری حاضر به اجاره ماشین شما باشند. می توانید از بنگاه های ایرانی یا آشنایان و دوستان ترک خود کمک بخواهید ولی این موضوع تا حد بسیاری سلیقه ای است.
2.
به طور معمول اجاره ماهانه از اجاره روزانه به صرفه تر می باشد، در صورتی که برای مدت زیادی احتیاج به ماشین داشته باشید.
3.
تقریبا همه ی بنگاه های اجاره، ماشین را بدون بنزین به شما تحویل خواهند داد اما در عوض، شما هم می توانید ماشین را بدون بنزین تحویل بدهید. توجه داشته باشید که چنان چه بنگاه ماشین را با بنزین پر تحویل بدهد شما هم می بایست آن را با بنزین پر بازگردانید.
4.
با در نظر داشتن هزینه خیلی زیاد بنزین در ترکیه، اجاره ماشین های بنزینی معمولا از ماشین های دیزلی ارزان تر است. ولی چنان چه برای مدت طولانی به ماشین احتیاج داشته باشید و سفر در مسافت های طولانی مد نظرتان شماست، احتمالا پرداخت اجاره بیشتر برای ماشین دیزلی به صرفه تر خواهد بود به دلیل اینکه قیمت گازوییل معمولا از بنزین کمتر است.
5.
حتما بدنه ماشین را پیش از تحویل کاملا بررسی نمایید و در صورتی که جای تصادف یا مشکلی در بدنه مشاهده کردید، تقاضا کنید که مشکل در فرم اجاره ثبت گردد در غیر این صورت احتمال دارد موقع برگرداندن ماشین برای آن مشکل مسئول شناخته شده و مجبور به پرداخت خسارت شوید.
6.
هزینه هر مشکل جریمه در طول زمان اجاره بر عهده شماست و احتمال دارد حتی تا 2 ماه پس از تحویل ماشین، بنگاه با شما تماس گرفته شود و تقاضای پرداخت جریمه را داشته باشد. توجه داشته باشید که جریمه های رانندگی در ترکیه در صورتی که زود پرداخت شود مشمول تخفیف می شود پس چنان چه جریمه شدید یا برای مثال در جایی با سرعت غیرمجاز رانندگی کردید موضوع را به بنگاه اطلاع دهید و جریمه را زود پرداخت کنید که شامل تخفیف شود.
7.
به طور کلی ماشین تحویلی به شما می بایست دارای بیمه باشد، پس حتما این موضوع و میزان پوشش بیمه را از بنگاه بپرسید.
8.
در صورت تصادف، بلافاصله با بنگاه تماس حاصل کنید. در برخی موردها بیمه ماشین های اجاره ای تنها تصادف های خیلی کوچک را تحت پوشش دارند و چنان چه تصادف بزرگی رخ دهد خسارت آن از شما گرفته می شود. با احتیاط رانندگی کنید!
9.
در ترکیه، تصادف های کوچک که منجر به جرح نشود، پلیس معمولا حضور در آنجا حضور ندارد. همه ی راننده ها اصولا فرم های به خصوص تصادف را در ماشین خود می گذارند. (و در صورتی که نداشته باشید، می توانید از هر نوشت افزار فروشی یا Kirtasiyeآن را دریافت نمایید).در این گونه تصادفات این فرم ها باید توسط دو طرف پر شده و تصویر گواهینامه، کارت ماشین و بیمه به آن الصاق گردد. بنابراین تاکید می کنیم که اگر تجربه در این مورد ندارید و زبان ترکیتان در حد عالی نیست، حتما هنگام تصادف به طرف مقابل بگویید که ماشینتان کرایه ای است و با بنگاه تماس بگیرید که یک نفر را برای حل و فصل موضوع بفرستد.
10.
چنان چه ماشین با مشکل فنی رو به رو شد بنگاه مسئول است پس در صورت دیدن هر گونه مشکل فنی با بنگاه تماس حاصل کنید تا مشکل برطرف شود، یا اینکه ماشین جدیدی در اختیارتان بگذارند.
11.
خیلی از ماشین های کرایه ای برای استفاده داخل شهر مورد استفاده قرار می گیرند و برچسب های مورد نیاز برای عبور از اتوبان های پولی را ندارند (از قبیل HGS)؛ پس چنان چه که بخواهید از شهر خارج شوید یا از اتوبان های مجانی بهره گیری نمایید و یا چنان چه از اتوبان پولی استفاده می کنید حتما پیش از وارد شدن برچسب های مورد نیاز را بخرید. به طور معمول در صورت وارد شدن به این اتوبان های یکی دو روزی فرصت دارید که هزینه آن را پرداخت نمایید، در غیر این صورت هزینه چند برابر می شود و بنگاه آن را از شما می گیرد.
12.
موقع اجاره، ساعت دقیق تحویل ماشین را سئوال کنید و حتما پیش از آن ساعت ماشین را تحویل دهید. در غیر این صورت، احتمال دارد نصف روز یا یک روز هزینه اضافی از شما گرفته شود.


[ بازدید : 215 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به mnbvc است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]