تجهیزات فست فود

يکشنبه 31 فروردين 1399
11:29
admin

تجهیزات فست فود ، لوازم و ابزارهایی است که مدیریت یک فست فود حرفه ای از آن ها بهره برده و جهت ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان به فست فود، استفاده می کند. بطور کلی یک فست فود شامل تجهیزات آماده سازی فست فود، تجهیزات پخت فست فود، تجهیزات نگهداری فست فود و تجهیزات شستشوی فست فود می باشد. از نمونه تجهیزات فست فود میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

تجهیزات سازی فست فود
تجهیزات فست فود، ابزارهایی است که در ابتدای راه اندازی فست فود مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله لوازم و دستگاه هایی که جهت آماده سازی فست فود طراحی و تولید می شوند، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

فر پیتزا
در فست فود یکی از دستگاه هایی که بسیار مورد نیاز می باشد، دستگاه فر پیتزا می باشد. فر پیتزا در اندازه های مختلف با طبقه های متعدد موجود می باشد. انواع فر پیتزا شامل ریلی و صندوقی است. فر پیتزا صندوقی در سه مدل 12 بشقاب، 9 بشقاب و 6 بشقاب تولید می شود. دستگیره فر پیتزا از جنس نسوز و جداره بیرونی فر از سه لایه پشم سنگ فشرده پوشانده شده است. از ویژگی های فر پیتزا میتوان به دستگیره نسوز، نمایشگر دمای داخل فر، وجود آجر نسوز، شیر کنترل ورودی گاز و ورق گالوانیزه بودن داخل دستگاه اشاره نمود.

پمپ سس
دستگاه پمپ سس از استیل ضد زنگ ساخته شده است که با توجه به سلیقه مشتریان، میتوان از سه نوع سس مختلف استفاده نمود. جنس دستگاه پمپ سس از استیل ضد زنگ است که به دلیل بهداشتی بودن دستگاه، به آسانی و راحتی تمیز و پاکیزه می شود.

میز دورچین
میز دورچین ابزاری است که جهت استفاده سریع و آسان از مخلفات غذایی مانند ترشی، سالاد و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع میز دورچین شامل مدل کابین دار با درب ریلی و بدون کابین طراحی می شود. جنس میز دورچین از استیل است که به دلیل وجود طبقه پاتروکی، جهت نگهداری تجهیزات آماده سازی و بسته بندی مناسب می باشد. میز دورچین جهت استفاده در رستوران و کترینگ، در اندازه ها و ابعاد مختلف، طراحی و تولید می شود.

دستگاه خمیر پهن کن
دستگاه خمیر پهن کن جهت آماده کردن خمیر پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ملزومات فست فود، آماده کردن خمیر پیتزا می باشد که موجب افزایش کیفیت و طعم و مزه پیتزا می شود. دستگاه خمیر پهن کن با امکاناتی که فراهم می کند، در فرآیند تولید پیتزای مناسب و با کیفیت نقش مهمی ایفا می کند.

دستگاه مرینیتور
دستگاه مرینیتور جهت طعم دار کردن مرغ کنتاکی و قطعات مختلف مرغ همراه با انواع سس های مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد. از مواد خوراکی که در فست فود مورد استفاده قرار می گیرد، مرغ کنتاکی و شنیسل می باشد. جنس دستگاه مرینیتور از استیل است که به دلیل بهداشتی بودن، مقرون به صرفه است.

تجهیزات پخت فست فود
تجهیزات پخت فست فود، لوازم و ابزارهایی هستند که جهت پخت انواع خوراکی ها در فست فود مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله تجهیزاتی که در بخش پخت فست فود استفاده می گردد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

دستگاه کباب ترکی
دستگاه کباب ترکی به دستگاهی گفته می شود که جهت پختن انواع کباب ها استفاده می شود. انواع دستگاه کباب ترکی شامل دستگاه رومیزی و دستگاه ایستاده می باشد. از ویژگی های دستگاه کباب ترکی رومیزی میتوان به استیل بودن جنس بدنه، سیخ استیل، سینی تخلیه روغن مازاد، ریل مربوط به مهار فریم شعله ها، چرخش سیخ ها در صورت عدم وجود برق، منبع گاز شهری و کپسولی و وجود هفت عدد شعله سرامیکی می باشد. دستگاه کباب ترکی ایستاده جهت پختن انواع مرغ و گوشت می باشد که به صورت پرسی و ساندویچی تولید می شوند. دستگاه کباب ترکی معمولاً جهت استفاده در فست فود ها تولید می شود.

تاپینگ یپتزا و ساندویچ
دستگاه تاپینگ پیتزا و ساندویچ جهت تقسیم بندی و تفکیک بخش های مختلف مواد ساندویچ و پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه تاپینگ پیتزا و ساندویچ به صورت کشودار استیل، تک درب استیل، دو درب استیل و رویه کورین تولید می شود. از بخش ها و ویژگی های تاپینگ پیتزا و ساندویچ میتوان به بدنه استیل خشدار و جنس اسکلت دستگاه که از قوطی فولادی است اشاره نمود. دستگاه تاپینگ دارای نمایشگر دما و قابلیت تنظیم در دمای مختلف میباشد که قسمت پایین دستگاه جهت استفاده به عنوان یخچال و دو طبقه جهت نگهداری از مواد غذایی تعبیه شده است. دستگاه تاپینگ دارای سیستم انتقال سرما میباشد و با پلاستوفوم فشرده عایق کاری می شود.

اجاق گاز صنعتی
اجاق گاز صنعتی از مهمترین لوازم یک فست فود می باشد که جهت پخت و پز انواع خورشها، برنج، خوراک ها و مواد غذایی مختلف در نظر گرفته می شود. انواع اجاق گاز صنعتی شامل رومیزی و خطی می باشد که هر کدام جهت کار خاصی تولید شده اند. جنس اجاق گاز از استیل است که با گاز شهری قابل استفاده می باشد. اجاق گازهی خطی به صورت 2،3،4،5 و 6 شعله همراه با شمعک های مجزا طراحی و تولید می شود. سینی مخصوصی در بخش پایین شعله ها جهت نظافت و جلوگیری از روغن ریزی تعبیه شده است که به نظافت کلی فست فود کمک زیادی می کند.

گریل و گریدل رومیزی
از جمله دستگاه های پر کاربرد در فست فود، میتوان به گریدل اشاره نمود. در فست فود لازم است برخی از غذاها به صورتی تهیه شوند که از روغن استفاده نشود. در این اوقات انواع همبرگر، استیک، ساندویچ و غذاهای گوشتی با استفاده از دستگاه گریل تهیه میشوند. دستگاه گریدل رومیزی از ورق استنلس استیل خشدار تولید شده که دارای میز درب دار ریلی می باشد. جنس دستگاه گریل از جنس استیل ضد زنگ خشدار است که جهت پخت و پز در فست فود مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات نگهداری فست فود
تجهیزات نگهداری فست فود به لوازم و ابزارهایی گفته می شود که جهت نگهداری از خوراکی ها و لوازم و ابزارهای جانبی فست فود مورد استفاده قرار می گیرد.

گرمخانه شیشه ای
گرمخانه شیشه ای از جمله تجهیزات نگهداری فست فود است که جهت گرم نگه داشتن سیب زمینی، پیراشکی، سمبوسه، پیتزا، اسنک و سایر غذاهای فست فود تعبیه شده است. از ویژگی های گرمخانه شیشه ای میتوان به شیشه نشکن و سکوریت، طبقات استیل گرمخانه و تولید گرمای 110 درجه سانتیگراد اشاره نمود. جنس اسکلت دستگاه گرمخانه شیشه ای از قوطی فولادی است که بدنه آن از ورق استنلس استیل در نظر گرفته شده است. گرمخانه شیشه ای دارای چرخ های ترمزدار جهت جابجائی راحت تر می باشد. ابعاد و اندازه های گرمخانه شیشه ای میتواند متفاوت و متنوع باشد.

یخچال صنعتی
از جمله دستگاه های نگهداری فست فود میتوان به یخچال صنعتی اشاره نمود. یخچال صنعتی جهت نگهداری مواد غذایی مانند نوشابه، سالاد و مواد خوراکی تعبیه میشود که با داشتن دمای پایین، مواد خوراکی را نگهداری میکند. از ویژگیهای یخچال صنعتی میتوان به جنس استیل، کمپرسور دانفوس آلمان، تولید شده در ابعاد مختلف، تنوع در تعداد دربها و عایق شدن یخچال صنعتی به صورت فوم تزریق اشاره نمود.

قفسه استیل
از جمله لوازم و تجهیزات نگهداری فست فود میتوان به قفسه استیل اشاره نمود که به دلیل وجود طبقات مختلف، جهت نگهداری از ظروف، مواد غذایی و حبوبات مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت طبقات قفسه استیل با توجه به نیاز فست فود و نوع مواد غذایی متفاوت می باشد. برای خرید محصولات تجهیزات فست فود می توانید به فروشگاه وب سایت البرز تجهیز مراجعه کنید.


[ بازدید : 464 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به mnbvc است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]