دیجیتال مارکتینگ چیست
دیجیتال مارکتینگ چیست
دیجیتال مارکتینگ چیست ، بهصورت کلی به کارهایی که برای تبلیغ کالا و تسهیلات بهوسیله ابزارهای دیجیتال انجام میگیرد ، دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) میگویند . این یک شناخت کاملا معمولی از دیجیتال مارکتینگ میباشد . در اصل دیجیتال مارکتینگ بسیار وسیعتر از راههای بازاریابی دیگر است .
دلیل بازاریابی دیجیتال :
با افزایش شبکههای جمعی و زیاد شدن طرفداران آن در کشور ایران، بهرهبرداری از گوشیهای اسمارت بهشدت افزایش پیدا کرد . قطعا با این شرایط گوشیهای هوشمند مکانی مناسب برای تبلیغات هستند. معنی دیجیتال مارکتینگ قطعا همین است . یعنی بهره بردن از وسایل دیجیتال برای بازاریابی هر نوع کالا و تسهیلات .
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
استفاده از وسایل مرتبط با اینترنت و جهان دیجیتال به منظور بازاریابی تسهیلات و کالا را بازاریابی دیجیتال میگویند . استفاده از شبکههای ارتباط جمعی ما را در رسیدن به هدف یاری می دهند .
بهرهبردن از هر وسیلهای مانند : استفاده بهینه ازسایت ، در موتورهای جست و جو میتواند به فعالیت ما کمک کند .
نمی توان سطح تجارت را به فعالیتهای برخط کاهش داد . در فعالیت دیجیتال مارکتینگ تلاش میشود از راه وسیلههایی مانند : وبسایت ، ایمیل و شبکههای ارتباط جمعی حرکت استفادهکنندگان را بررسی نمود .پس از انجام تحلیلها میتوان به بالاترین مقدار بازاریابی برای اشخاص دست یافت . در دیجیتال مارکتینگ میتوانیم به فروش بهتر برسیم برای اینکار باید فروش خود را با ببشتر کردن دایره متقاضیان افزایش داد . که موجب افزایش فروش قابل توجه ای در مقایسه با روش سنتی می شود .
شناخت وسیلههای بازاریابی دیجیتال :
در دیجیتال مارکتینگ وسیلههای زیادی موجود است که تصمیم داریم آنها را برای شما شرح دهیم :
1 . بهبود سایت برای موتور جستجوگر(SEO) :
سئو یکی از مناسبترین راههای بازاریابی دیجیتالی و بهترین روش برای تبلیغات است. با بهبود عملکرد سایت، میتوانید به شکل برنامهریزی شده مشتریان خود را داشته باشید .
با این راهحل شما با بهبود درونی و بیرونی سایت شامل : ظاهر ، سرعت ، مسائل تکنیکی و ... می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجوگر بهبود بخشیده تا سایت شما زودتر از دیگر سایت ها برای متقاضیان نمایش داده شود .
2 . بازاریابی محتوا (Content Marketing) :
از دیگر روشهای مناسب ، بازاریابی محتوا است که برای تمامی فعالیتهای برخط مفید میباشد . در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز متقاضی میتوان محتوا خلق کرد و نیازشان را برطرف کرد . این محتوا میتواند یک نوشتار یا ویدئو باشد .
از این طریق شما مانند یک قلاب فعالیت میکنید . در آغاز با محتوای رایگان مشکلشان برطرف میگردد و بعد از اطمینان از نیاز مشتری کالاها و تسهیلات هزینهدار خواهند شد .
روش دیگر ، روش درونگرایی است شما دیگر نیاز نیست تبلیغ کنید بلکه مشتری با صلاح دید خود تصمیم میگیرد که از محصول شما استفاده کند یا خیر ؟
3 . شبکههای اجتماعی (Social Media) :
شبکههای اجتماعی از قویترین و موثرترین وسیلههای دیجیتال مارکتینگ هستند .
با توجه به افزایش استفاده از تلفنهای اسمارت برای گشتوگذار در اینترنت ، کمپینهای تبلیغاتی توانایی دارند تا مناسبترین بازخوردها را برای تجارت شما به ارمغان بیاورند . با این حال بوسیله کمپینهای تبلیغاتی ویروسی میتوان عملکردها را برای تجارت افزایش داد . بعضی از اشخاص مانند : خانمی که کیک می پزد ، هستند یعنی بدون سایت و تنها با شبکههای اجتماعی به درآمدهای بالایی دست پیدا میکنند .
4.بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) :
وسیله ای پیدا نمی کنید که از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از راه ایمیل بهره نبرده باشد .
هر تجارتی به وسیله ایمیل مارکتینگ توانایی دارد تا متقاضیان بیشتری را به متقاضی وفادار تبدیل کند . ایمیل مارکتینگ هم مشابه بازاریابی محتوا با توجه به مقدار هزینه برای هر تجارتی مناسب است . این نوع فعالیت بخاطر به صرفه بودنش تجارتکنندگان زیادی را که دنبال تبلیغ کار خود هستند به خود جذب کرده است .
شما فقط از راه ایمیل توانایی دارید تا مطالب خاصتان را به متقاضیان سایتتان بدهید و آنها را راضی کنید تا مجدد به سایت شما نگاهی بیاندازند . ایمیل وسیله ای است که حتی شبکههای اجتماعی پرطرفدار هم نمیتواند جایش را پر کنند .
5 . بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) :
بازاریابی ویدئویی بالاترین میزان تاثیر را بر روی متقاضیان میگذارد . از بهترین وسیلهها در بازاریابی محتوا ویدئو مارکتینگ است . بسیاری از اشخاص که تماشای ویدئو را به مطالعه نوشتارهای بلند ترجیح میدهند . مواقعی که شما یک ویدئو تبلیغاتی موثر خلق کرده اید اطمینان داشته باشید که به آسانی مخطبان را به تجارت خودتان جذب کرده اید .
6 . بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing) :
این نوع وسیله بسیار مناسب تجارتهای تازه تاسیس میباشد . زیرا با این راه شما از پرداخت هزینه بالا معاف میشوید . در این نوع بازاریابی تلاش میشود با پایینترین هزینه بالاترین بازدهی را بعنوان باز خورد دریافت کرد. به همین دلیل بجای هزینه بالا شما میبایست فکر خوبی داشته باشید . یکی از هدفهای این نوع بازاریابی توجه به متقاضیان کنونی بجای جذب متقاضی جدید است . یکی از هدفهای بازاریابی چریکی رساندن تبلیغ بهدست مردم ، بدون هیچ هزینه ای است .
تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement) :
از بهترین و تاثیرگذارترین نوع تبلیغ، تبلیغ کلیکی در گوگل میباشد . این روش برای کسانی مناسب است که با معضلی به نام هزینه روبهرو نباشند و به دنبال بازخوردهای سریع هستند . شما در این سری از تبلیغات معین میکنید که تبلیغات شما در چه مکان و چه زمانی به نمایش دربیاید .
مزیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در عصر امروز اشخاص کمی هستند که به تجارتی اطمینان کنند . در اصل نحوه نتیجهگیریهای متقاضیان تغییر یافته است . پس در واقع به همین دلیل هم که شده میبایست از تبلیغات دیجیتال بهره ببرید .
چرا حتما باید از دیجیتال مارکتینگ را فرا بگیریم؟
اینترنت از مناسبترین وسیلهها برای بازاریابی است . چنانچه شما دنبال سود بالا و صرفهجویی در هزینهها هستنید میبایست در پی دیجیتال مارکتینگ باشید .
جمعبندی :
دیجیتال مارکتینگ همان تجارت برخط است . استفاده از وسیلههایی که در این نوشتار معرفی کردیم برای هر تجارتی مهم است . تا حد امکان با توجه به مقدار هزینهای که میخواهید انجام دهید از دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید .
[ بازدید : 484 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]